• 20.04.2021 22:17

Великобританія відзиває ліцензію китайського державного мовника CGTN

Британський регулятор відізвав ліцензію на мовлення у Китайської Глобальної Телевізійної Мережі (China Global Television Network – CGTN).

CGTN – Китайська глобальна телевізійна мережа (раніше CCTV News) – новинний телеканал для міжнародної аудиторії англійською та іншими мовами.

Медіа-регулятор Ofcom у четвер заявив, що він відкликав ліцензію китайського державного каналу після того, як розслідування “дійшло висновку, що ліцензія незаконно належить Star China Media Limited”.

Ofcom (Office of Communications) – Британське неурядове агентство, що регулює роботу теле- та радіо- компаній, а також поштової служби.

Star China Media Limited – Китайська медіа-компанія, яка у даний час належить China Media Capital.

Повноваження Ofcom включають: ліцензування мовників, розробку правил і політики в області публічного мовлення, розбір конфліктів мовників, підтримку вільної конкуренції, а також захист радіочастотного спектру від зловживань (наприклад від «піратських» радіостанції).

Ofcom заявив, що Star China Media Limited не несе “редакторської відповідальності” за вихід каналу, а тому “не відповідає законодавчим вимогам контролю над ліцензованою службою”. Star China Media Limited виступала в ролі дистриб’ютора, а не провайдера новинного каналу, додав він.

Регулятор також відхилив пропозицію CGTN передати ліцензію новому суб’єкту, встановивши, що вона у підсумку буде контролюватися Комуністичною партією Китаю, а отже, дискваліфікована згідно із законодавством Великобританії.

“Ми надали CGTN численні можливості привести їх роботу у відповідність до вимог законодавства, але вона цього не зробила. Зараз ми вважаємо за доцільне відкликати ліцензію CGTN на мовлення у Великобританії”, – заявив представник Ofcom.

Канал буде вилучений з ефіру Великобританії із негайним вступом у силу. За словами представника Ofcom, CGTN має право вимагати судового перегляду, і у майбутньому вона може подати заявку на отримання іншої ліцензії.

У Сполученому Королівстві всі телевізійні та радіомовні компанії потребують ліцензії Ofcom для роботи, і на них поширюються правила щодо неупередженості, точності та захисту недоторканості приватного життя.

Довга історія

Раніше Ofcom постановив, що CGTN, яка веде трансляцію англійською мовою, неодноразово порушувала стандарти неупередженості, висвітлюючи протести у Гонконзі.

Регулятор виявив порушення у п’яти окремих трансляціях, постановивши минулого року, що канал надмірно підкреслював позиції державних органів у Гонконгу та Китаї, не вивчаючи погляди та мотивацію протестуючих. Ofcom у четвер заявив, що він розраховує “незабаром” прийняти рішення про потенційні санкції, що випливають із порушень.

“У нас також ще є три розслідування щодо вмісту у мережі CGTN, які також продовжують тривати, очікуючи подальшого розгляду”, – додав регулятор.

Ofcom також виявив, що CCTV News, який у 2016 році був перейменований на CGTN, порушив правила в ефірах, що стосуються арешту корпоративного слідчого Пітера Хамфрі в Китаї. Трансляції у 2013 та 2014 роках включали кадри Хамфрі, “який, як видається, зізнається у кримінальному правопорушенні”, який, як зазначає Ofcom, “мав потенційний та суттєвий вплив на сприйняття його глядачами”, не даючи Хамфрі достатньо часу, щоб відповісти.

CGTN заявляє, що забезпечує “глобальну аудиторію з точним та своєчасним висвітленням новин, а також багатими аудіовізуальними послугами, сприяючи спілкуванню та взаєморозумінню між Китаєм та світом, а також посилюючи культурний обмін та взаємну довіру між Китаєм та іншими країнами”.

Штаб-квартира CGTN знаходиться у Пекіні, має три виробничі центри у Найробі (Кенія), Вашингтоні та Лондоні.

Виробничий центр у Вашингтоні зареєстрований у Міністерстві юстиції США в якості іноземного агента у 2019 році. Минулого року адміністрація Трампа заявила, що буде розглядати CGTN та чотири інші китайські медіакомпанії як складову уряду Пекіна, вимагаючи від них дотримання правил, що регулюють діяльність іноземних посольств та консульств.

Відповідь Китаю

Уряд Китаю в п’ятницю розкритикував це рішення, заявивши, що рішення було прийнято “з політичних причин”.

Речник Міністерства закордонних справ Ван Венбін заявив: “З одного боку британська сторона виступає за свободу преси а з іншого вона ігнорує факти і відкликала ліцензію CGTN у Великобританії. Це відверті подвійні стандарти і політичний гніт”.

Рішення Ofcom може посилити напруженість у відносинах з Пекіном, який заявив у четвер, що він подаватиме скаргу керівнику пекінського бюро Бі-Бі-Сі щодо того, що міністерство закордонних справ Китаю назвало “фальшивими новинами”, які BBC передало щодо пандемії 29 січня.

“Нещодавнє відео новин BBC про пандемію коронавірусу пов’язало хворобу з політикою, змінило уявлення про Китай: приховує пандемію, є джерелом пандемії, несе відповідальність за пандемію” – заявив речник МЗС.

Він закликав громадський мовник Британії “зробити публічні вибачення” і “припинити навмисне забруднення та напади на Китай”.

ВВС захищає свої репортажі.

“Ми повідомляємо точну та чесну інформацію про події у Китаї і повністю відкидаємо ці необґрунтовані звинувачення у фальшивих новинах або ідеологічній упередженості” – йдеться у повідомленні ВВС.

Джерело

One thought on “Великобританія відзиває ліцензію китайського державного мовника CGTN”

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.